שיווק בינלאומי - היבטים ישומיים
|
נקודות שיש לתת עליהן את הדעת בתהליך יצוא הוא תהליך מתמשך הדורש משאבים כספיים ולא אקט של פגע וברח. בדוק עצמך, ארגונך, מפעל עיסוקך ומוצריך והחלט האם להיכנס לנושא היצוא באופן שיטתי ורציני ולא כהרפתקה. תהליך היצוא הוא פעולה וולנטרית של עיסוקך- אף אחד לא מכריח אותך לבצע יצוא, סמוך רק על עצמך ואל תתלה ציפיות במענקים ומתנות- אם תקבל מה טוב, לא יתקבל-המשך בלעדיהם בקצב שלך. יש בפעילות היצוא אלמנט של אי ודאות, אלמנט של "עשה ושגה", נסה לצמצם ולמזער זאת בסיוע של מומחים בתחום. הגדר ציפיות, יעדים, עלויות ומשימות שיש ביכולתך האישית ויכולת העסק לעמוד בהן קבל החלטות בשיקול דעת מלא ולא רגעי. תכנון שיווק בינלאומי הוא תהליך חשוב ביותר. בצע אותו ביסודיות – סביבת השוק העולמי היא דינמתי, תחרותית ומשתנה. יצרנים ומדינות נכנסים לתהליכי יצוא באופן מסודר. קיימות תקנות ממשלתיות וארגוניות, תנודות מטבע בינלאומיות המשפיעות על תהליכים והשינויים מתרחשים לעיתים באופן מיידי. קיימת חשיבות גבוהה להיות עם היד על הדופק. זכור – יצוא הוא תהליך מתמשך ויש בו עליות ומורדות, אל תתייאש באמצע הדרך, התחל והמשך.. ישראל והשוק העולמי יש לישראל הסכמים בינלאומיים ויחסי מסחר כמעט עם כל העולם. הייצוא הישראלי בשנת 2011 הסתכם בכ-91 מיליארד דולר, מתוכו כ-27 מיליארד דולר יצוא שירותים וכ-64 מיליארד דולר יצוא סחורות. חלקנו בסחר העולמי נכון לאותה שנה עמד על 0.37% מסך יצוא הסחורות העולמי ו-0.64% מסך יצוא השירותים העולמי. חלקנו בסך יצוא הסחורות והשירותים העולמי עמד על 0.41% יש עדיין למי למכור, בתנאי שיש מה למכור. השווקים הם בלתי מוגבלים בהיקפם למוצרים ושרותים טובים ובמחירים תחרותיים. השוק המקומי בישראל הוא קטן - יצוא מגוון את סל המכירות של היצואן הישראלי. בתנאי סביבת השוק העולמי בו נמצאת ישראל, כמעט כל מוצר או שרות הוא בר יצוא ליעד כלשהוא. ארגונים רבים קשורים בתהליך היצוא, עליך להכיר אותם ולעבוד איתם ומולם. יצוא אינו רק משפר את מאזן התשלומים של ישראל, אלא מצעיד אותך ואת עסקך קדימה ויגדיל את הכנסותיך. יצואנים רבים כבר עשו ועושים זאת, וכהוכחה, היקף היצוא ומספר היצואנים גדל משנה לשנה ובהתמדה. זכור קיים בישראל מימסד יצוא ותשתית יצוא טובה והם נימצאים על מנת לסייע לך אך עליך לעשות העבודה.
GO EXPORT- GO GLOBAL
|