מחזור II החל להתאמן קורס העצמה עסקית ליועצי המס
ראיון אישי עם מר איתי בן נתן, מנכ"ל חברת פרימו בע"מ מראיין : מר פרי מישל, יועץ מס וסגן נשיא לשכת יועצי המס להצגת הכתבה כפי שהופיע בבטאון לשכת יועצי המס - כתבה 1 כתבה 2 | |
ב 9 לספטמבר החלה הקבוצה השנייה להתאמן במסגרת קורס העצמה עסקית ליועצי המס. הקבוצה המונה 17 יועצי מס הגיעה לתהליך בן 10 מפגשים שבמהלכו יוכשרו המאומנים בתכנים מעולם השיווק, המיסוי, דיני העבודה והפנסיה. שאלה : בטרם נכנס למהות הקורס, ספר על חברת פרימו הכוונה מקצועית "פרימו הכוונה מקצועית ופיתוח עסקי הינה חברה המספקת שירותים עסקיים למגזר יועצי המס בישראל. תחילת הפעילות מול יועצי המס החל מפתרונות איכותיים בתחום הביטוח והפנסיה, אך עם התרחבותה של הפעילות והדרישות שהועלו מהלקוחות נבנה מערך שלם של שירותים ובמרכזו פורטל bprimo.co.il רשת מומחים עסקיים". כיום חברת פרימו עובדת עם עשרות יועצי מס והיא גדלה בקצב מרשים. שאלה : בהקשר זה של גידול לקוחות, ידוע שמגזר יועצי המס עובר בשנים האחרונות שינויים מהותיים בכל הקשור לתחומים רבים המאפיינים אותו, כיצד הקורס עוזר ליועץ המס להתמודד עם אותם שינויים ? "מגזר יועצי המס, כמו מגזרים אחרים כדוגמת רואי החשבון ועורכי הדין , עובר שינויים מהותיים הן מבחינת מאפייני הלקוח והן מבחינת הרגולציה. שינויים אלו מחייבים את יועץ המס, זה שהחל את דרכו בתחום וזה שכבר רכש מוניטין ופעילות ענפה, לשנות את דפוסי פעילותיו העסקיות בכל הקשור לגיוס לקוחות חדשים. ההתנהלות המסורתית של גיוס לקוח באמצעות "פה לאוזן" או "לקוח מביא לקוח" עדיין מוכיחה את עצמה וכמובן שיש לחזקה ולשפרה, אך לצידה קיימת החובה לפתח צינורות שיווק חדשים כדוגמת האינטרנט. נקח לדוגמא את הדעה הרווחת בקרב היועצים בכל הקשור לאינטרנט. בשיחות אישיות ובמהלך הקורסים עולה כל פעם הטענה ש"האינטרנט עולה לי כסף אבל לא מביא לי לקוחות", הטענה הזו מקבילה לאמירה על הוצאת כסף על הדפסת כרטיס ביקור שלא מביא לקוחות. כוונתי היא שעולם השיווק בכללותו והאינטרנטי בפרט מחייב ללמוד כלים חדשים שהם עצמם משתנים בתדירות גבוהה. יועץ מס יכול להיות איש מקצוע מצוין ולדעת לבוריו את רזי המקצוע, אך אם הוא לא יודרך את ברזי המקצוע של עולם השיווק, אותם אלפי לקוחות המחפשים פתרונות בתחום המיסוי באינטרנט לא יגיעו אליו".
שאלה : עד כמה באמת האינטרנט מהווה פוטנציאל לגיוס לקוחות ? "הפוטנציאל הוא גבוה באופן גורף ואבסולוטי, הנתונים שאני מציג הם נתונים רשמיים של Google Adwords שהוא המקור הרשמי של גוגל. מספר החיפושים של המילה יועץ מס בגוגל הינו 6,600 בחודש! מספר החיפושים של המילה החזר מס בגוגל קופץ כבר ל 18,100 בחודש! ומספר החיפושים של המילה "מס שבח" מרקיע שחקים ל 22,200 בחודש! נתונים אלו מוכיחים באופן מובהק שצינור שיווק אינטרנטי חייב להתקיים לצד כל צינור שיווק מסורתי שקיים". שאלה : מלבד האינטרנט, אילו תכנים נוספים קיימים בקורס ? מטרותיו של הקורס הינם רחבות ונוגעות לתחומים נוספים במשרדו של יועץ המס כגון, שיפור דרכי הגבייה מול הלקוחות ותמחור השירותים שהוא מספק. לצד ההיבטים הללו יתקיימו השתלמויות בתחום המיסוי, דיני העבודה והפנסיה. הפעילויות מבוצעות באמצעות תהליכי דינאמיקה קבוצתית בהנחיית מאמנים של חברת תות תקשורת ותוצאות וכמובן בליווי צמוד ושוטף שלי. שאלה : כיצד החל שיתוף הפעולה שלך מול הלשכה ? שיתוף הפעולה מול לשכת יועצי המס החל לפני כשלוש שנים עם בניית הדרכות מקצועיות בתחום הפנסיוני והפיננסי. מר משה שמש, סגן נשיא הלשכה רתם את הפעילות שקיימתי מול יועצי המס לפעילות רחבה יותר במסגרת לשכת יועצי המס. מנקודה זו, הורחבו באופן משמעותי מערכי ההשתלמויות וההדרכות ובתקופת פעילות של כ 5 שנים מאות יועצי מס מכל רחבי הארץ השתתפו בפעילויות המאורגנות.
/// שאלה : בחודשים האחרונים אנו עדים לעשרות יועצי מס שהצטרפו לפורטל האינטרנט של חברת פרימו, ספר לנו על פעילות הפורטל פורטל האינטרנט bprimo.co.il רשת מומחים עסקיים מהווה במה לאנשי מקצוע בתחום פעילות הפורטל : מיסוי, דיני עבודה פנסיה ומשפט. במסגרת הפורטל קיימת אפשרות לכל מומחה בתחום לפרסם את פעילות משרדו בחינם באמצעות "כרטיס ביקור עסקי". יתרונות הפרסום ליועץ המס הם גדולים במיוחד וזאת אודות לכלים הנוספים הקיימים בפורטל המאפשרים ליועץ לקבל חשיפה רחבה יותר מול אלפי גולשי אינטרנט פוטנציאלים. יועץ המס יכול להעלות מאמרים מקצועים וסרטוני וידאו תדמיתיים לפורטל באופן עצמאי ובצורה קלה ופשוטה. יש לזכור שהקידום האורגני של גוגל ( SEO ) נותן חשיבות רבה למאמרים מקצועים ומאז שיוטיוב נרכשה על ידי גוגל קיימת חשיבות רבה גם לסרטוני וידאו. שאלה : אילו עוד פתרונות מציע הפורטל ? | |