הדפסה

מסדרת ההרצאות של לשכת היועצים העסקיים



מוסר התשלומים בישראל, מנהיגות עסקית ואסטרטגיה

שיווקית באינטנרט


כותב : מערכת הפורטל


 

בסדרת ימי העיון המקצועיים של לשכת היועצים העסקיים בישראל, התקיים בחדר ההדרכות של ארגון להב ( לשכת העצמאים בישראל ), יום עיון נוסף בתאריך 29/05/13.
יום העיון המקצועי נפתח עם ברכתו של סגן נשיא לשכת היועצים העסקיים בישראל, מר חיים אייזנפלד, ולאחריו החלו ההרצאות המקצועיות.

ישראל לא משתפרת

גברת תהילה ינאי, מנהלת ושותפה בחברת B.D.I דנה בהרצאתה על עיקרי המאפיינים הקיימים במוסר התשלומים של מדינת ישראל, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. הנתונים הראו את מה שכולנו מרגישים, כאזרחים וכבעלי עסקים – מצב העסקים ומוסר התשלומים בישראל איננו חיובי.  עוד עולה מהנתונים שהקשיים בפריפריה גבוהים יותר אל מול העסקים הקיימים במרכז. לצערנו, על אף נסיונות לשיפור המצב, יחס זה, בין ישובי הפריפריה למרכז, איננו משתנה כבר עשור – בפריפריה שיעור גבוה יותר של עסקים בקשיים.

האח הגדול רואה הכל

נתונים מעניינים ורלוונטים לכל אחד מקוראי הכתבה מצויים בחוק שירות נתוני האשראי. כבר מאוגסט 2004 אותר למס' גופים בישראל לקבל רישיון ממשרד המשפטים המקנה להם לאסוף (ולמכור) נתונים הקשורים למוסר התשלומים של אנשים פרטיים. על אף שמנקודת מבט ראשונית, החוק נראה כמו הגרסה האימתנית של "האח הגדול", הוא נוצר לשם מטרות הפועלות לזכות כלל האזרחים והעסקים. מטרות החוק הם : הקטנת סיכוני האשראי של עסקים וחברות, הגברת התחרות בשוק האשראי הצרכני והוזלת מחיר האשראי לצרכנים.
המידע אודות הפעילות הפיננסית של האזרחים נאסף ממס' גופים בארץ : כונס הנכסים הרשמי, בנק ישראל, לשכות ההוצאה לפועל, הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, ובתי המשפט. כל אלו חייבים להעביר מידע פיננסי לחברות בעלות הרישיון לאסוף את הנתונים.
המידע שמועבר על ידי גופים אלו הינו מידע שלילי על האזרח – פשיטות רגל, צוות הוצאה לפועל, שיקים שחוזרים, חשבונות מוגבלים, חובות שלא שולמו במועדם והגבלות עיסוק. מידע חיובי על האזרח, מועבר כאשר הצרכן מאפשר ומאשר זאת וכאשר מצטבר מידע שלילי.
רוצים להזמין דוח ?
מי שמזמין את הדו"ח על נתוני האשראי הקשורים לצרכן הפרטי חייב להזדהות באופן אישי ולמסור הצהרה בכתב שדו"ח זה דרוש לו לשם קבלת החלטה עסקית לאחת מן המטרות הרשומות בחוק ( מתן אשראי ללקוח, מכירה או רכישה של נכס או שירות, התקשרות בעניין המחאת זכויות או חובות, גביית חובות, התקשרות בחוזה שכירות וחישדושו, והתקשרות בחוזה העסקה ). לתשומת לבכם – כל אזרח במדינת ישראל זכאי לקבל דוח חינם על מוסר התשלומים האישי שלו.

 

תקציר הרצאתו של ד"ר שלמה שמש - תכנון, לשם שינוי

הזדמנויות עסקיות לצד החרפת התחרות מתרחשים בעידן הגלובלי הנוכחי. מציאות זו מכתיבה את תנאי הניהול החדשים. חובה על מנהלי העסקים לתכנן את פעילותיהם מהיסוד וזאת משום ש(שינוי הוא תהליך המצריך הבנה ,הכלה ,התאמה והתנהגות שונה מהקיימת.)

למוביל השינוי יש בדרך כלל תכונות של מנהיג , כזה היודע לקבוע מטרות אליהם הוא רוצה להגיע, יכולת לנסח את המשימות לקבוע קווים מנחים, ויכולת להוביל אנשים ומנגנונים לשם ביצוע פעולות משולבות להשגת המטרות החדשות.

השינוי האסטרטגי, זה המשנה עקרונות וקווים מנחים מושפע מהשינויים הנדרשים, ומתייחס לייעוד העסק  וחזונו. השינוי האסטרטגי משפיע על מטרות העסק ומנסח אותם מחדש תוך קביעת  יעדים כמותיים הלוקחי בחשבון את המשאבים העומדים בפני העסק.
שינוי אסטרטגי מוביל גם לשינוי באסטרטגיה השיווקית הכוללת של הפעילות העסקית ובכלל זה את יחסי הציבור, הפרסום וכמובן את שלב המכירה מול לקוח הקצה.
תחום חשוב עליו יש לתת את הדעת הוא שלב הכניסה לתפקיד , כאשר העסק מבין את מקומו החדש לאחר השינוי ומתנהג בהתאם, כך שהסביבה הפיזית והסביבות האחרות ( הכוללת לקוחות, ספקים ,קהילה ) יחושו בשינוי.
 
תקציר הרצאתו של מר איתי בן נתן - אסטרטגיה שיווקית באינטנרט
המציאות העסקית שבה אנו פועלים השתנתה. השינוי מתרחש בכל ההיבטים הקיימים בעסק ובכל נקודת זמן שבו הוא פועל (על פי מודל PLC – שלב החשיפה, הצמיחה, הבגרות והדעיכה ). שינויים בולטים מתקיימים בעוצמת התחרות העסקית, ובשינוי התנהגות הצרכנים.
במסגרת הפעילויות של חברת פרימו אל מול מגזר העצמאים מצטיירת תמונה שבה עסקים קטנים אינם מודעים מספיק לשינויים הללו ואינם פועלים לשינוי פעילותם העסקית – לרוב לא קיים תהליך מובנה של אסטרטגיה שיווקית,  צינור ההפצה השכיח (ופעמים רבות היחיד) הינו "מפה לאוזן" ותפיסת הלקוח הינה תפיסה מסורתית המתמקדת בפעילות סביב המוצר ולא סביב צורכי הלקוח.
אחד הכלים הנגישים ביותר לאבחון פעילות עסקית ולהרחבתו הינו האינטרנט. הכלים העומדים לרשות בעל העסק, מאפשרים לבצע תהליך SWOT  מקיף, בעיקר אודות האיומים הקיימים וההזדמנויות העסקיות הקיימות. בתהליך זה יש להיעזר בגוגל , בגוגל אדוורדס, בפייסבוק וכמעט בכל רשת חברתית קיימת. תהליך איכותי באמצעות הכלים הדגיטלים מאפשרים להציג בצורה ברורה ומובנת את הסביבה העסקית שבה העסק פועל ומכאן לגזור הרחבת פעילות עסקית גם באמצעות האינטנרט.
בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית באינטנרט יש לקחת בחשבון את מקומו של הלקוח, ואת דפוסי הרכישה וההתנהגות שהשתנו בשנים האחרונות. הלקוח מגדיר לנו את התכנים ואת התקשורת השיווקית ומכאן גם את השימוש במדיות הרלוונטיות, לינקדין, למשל, הינה רשת עסקית יותר מאשר חברתית וזאת בניגוד לפייסבוק או ליוטיוב, וכפועל יוצא מכך התכנים ודרך הצגתם תהיה שונה. דוגמא נוספת לכלי דגיטלי שבאמצעותו נתקשר עם הלקוח ונבנה את הנאמנות הינו הניוזלטר. לכלי זה יתרונות רבים והוא מאפשר בעלויות יחסית נמוכות לתקשר באופן עקבי ואיכותי עם לקוחות יעד פוטנציאלים ולבנות ולם מסרים תקשורתיי ייעודיים בהתאם לאופיו ולצכיו של קהל היעד.